З 1 жовтня 2019р буде стартувати монетизація пільг на житлово-комунальні послуги, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 373 “ Деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі” Але значна частина пільговиків досі не розібралася, в чому сенс нової схеми призначення пільг, та що треба робити, аби й далі ними користуватися. Для початку важливо знати, що пільги не відмінені, а змінено лише механізм їх виплати. Жоден пільговик не може користуватися пільгами «як раніше», навіть якщо він спеціально звернеться з таким проханням до управління соціального захисту населення. Монетизація доступна в готівковій та безготівковій формі. Починаючи з 1 жовтня 2019р. пільги автоматично будуть призначені в безготівковій формі. Виплата пільг відбуватиметься, як у випадку з субсидіями, через Ощадбанк. Банк буде вести облік пільговиків та коштів, які надходять для виплати пільг, кожного абонента індивідуально. Все це буде працювати через автоматизовані системи. Далі Ощадбанк буде переказувати кошти для виплати пільг на рахунки організацій, управителів та підприємств, які надають комунальні послуги. Але у випадку, якщо між ними й банком укладений договір. Справа в тому, що кошти постачальникам послуг «Ощадбанк» перераховує (відповідно до сум у квитанціях) в межах суми нарахованої пільги в такій послідовності:
1) постачання теплової енергії або природного газу і електроенергії для індивідуального опалення;
2) постачання гарячої води;
3) централізоване водопостачання;
4) централізоване водовідведення;
5) постачання електроенергії;
6) поставки природного газу (для приготування їжі, нагрівання води);
7) вивезення побутових відходів;
8) послуги з управління багатоквартирним будинком;
9) внески за установку, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку (будинкові лічильники тепла, води, газу).
При цьому, «Ощадбанк» перераховує кошти не за пропорційним принципом, коли за кожну послугу проводився розрахунок в рівних відсотках від суми платежу, а за пріоритетним принципом: за першу послугу – в повному обсязі, якщо залишилися кошти – за другу тощо. Поки дозволяє сума пільги. Ті послуги, на які не вистачило коштів, пільговик повинен сплатити самостійно.
Наведемо приклад на ситуації. Людина отримує 500 грн. пільги в безготівковій формі. Цю суму перераховує банк за тепло та газ. Але сума, на яку абонент спожив послуг протягом місяця, перевищує 500 грн. Тоді банк надсилає смс, що пільга не покриває всю суму за комунальну послугу, і треба доплатити.
Смс саме по собі передбачає, що кожна людина має доступ до інтернету і може створити персональний кабінет на сайті Ощадбанку або в мобільному додатку. Але є велика категорія літніх людей, які взагалі не мають жодних гаджетів та інтернету. На цей випадок існує гаряча лінія Ощадбанку: 0 800 210 800. При цьому людина повинна телефонувати з того номеру, який вона давала під час звернення за пільгою до управління праці та соціального захисту населення.
Щоб отримувати пільги готівкою, тобто грошима, людина зможе у будь-який час написати заяву до управління праці та соціального захисту населення Шепетівської міської ради. Далі пільговик буде отримувати кошти на особистий банківський рахунок і зможе їх зняти в будь-який час та провести оплату комунальних послуг за повною вартістю.
У зв`язку з урядовим рішенням щодо монетизації пільг просимо для отримання з 1 жовтня 2021р. пільг на оплату житлово-комунальних послуг у готівковій або безготівковій формі з`явитись в каб. 102,103,104 управління праці та соціального захисту населення Шепетівської міської ради ( адреса вул. Островського,4 тел. 4-08-67) для звірки персональних даних. При собі мати паспорт, посвідчення що дає право на пільги, ідентифікаційний код та рахунок з банку, в разі виявлення бажання отримувати кошти готівкою